onsdag 18. oktober 2017

when you're leaving, lord knows I'll be waiting for I cannot refuse you

Her er jakka som omsider ble min i dag. Fikk noe panikk i går, da jeg gikk inn i butikken og spurte ei dame om de hadde jakka. "Nei, den ble utsolgt med en gang," sa hun. Den er utsolgt på nettsiden i tillegg, så jeg ringte til min lokale butikk som sa at de hadde tre stk igjen av min størrelse. Hadde i utgangspunktet tenkt til å dra dit etter kino i går kveld, men filmen varte såpass lenge at jeg ikke rakk det. Jakken gir meg følelse av å være litt bestemor, også litt sånn merkelig heks. Du vet hun ene dama i nabolaget som alle advarer deg om (det har ikke skjedd i mitt nabolag, men sånn hypotetisk da) -- det er slik denne jakka føles for meg. Den er i grunn latterlig, men jeg er forelsket i den likevel. Og dessuten er jo drømmen å bli en sånn glamorøs heks. Jeg sov svært lite natt til tirsdag, så jeg var utrolig trøtt i går. Heldigvis hadde jeg en kort skoledag, hvilket gjorde at jeg fikk tid til å hoppe i dusjen og våkne litt. Dro inn til byen på jakke-jakt, og deretter tok jeg trikken til kinoen. Jeg kjøpte billetter og ventet på Oyster. Det var visst komfort-kino, fant vi ut av da vi gikk inn i den tomme salen. Det var kanskje greit der og da, i og med at vi hadde seter relativt langt foran. For da kunne vi lene oss tilbake i stolene og unngå kink i nakken. Men jeg vil egentlig ikke anbefale det, da jeg synes forskjellen er såpass minimal. Vi så på Kingsman, film nummer to. I følge arkivet mitt på denne bloggen, så jeg den første filmen hos Oyster for to år siden. Da er det ikke så merkelig at vi egentlig ikke husket handlingen i den første filmen. Tenkte ikke at det hadde vært så lenge siden. Jeg likte filmen, men kanskje mest fordi jeg er såpass glad i karakterene. Og da er det snakk om de "slemme" også. Det er interessante karakterer som fremvises på en mer realistisk måte. Den første er selvfølgelig bedre-- sannsynligvis fordi den var noe banebrytende da den kom ut, men jeg synes fortsatt at det var artig å se etterfølgeren. Eneste problemet er at lyden på kino er så sinnsyk høy! Jeg gikk ut av salen med et ganske vondt hode, noe jeg tror var en kombinasjon av den høye lyden og mangel på søvn. Det skal sies at jeg sov som en sten natt til i dag. Jeg har ikke sett Horatio på lenge nå, men i går kveld ble han erstattet av en flue som absolutt ikke ville ut av soverommet mitt. Alberto, som jeg har valgt å kalle han, overnattet på taket mitt. Det var i hvertfall der han satt da jeg slokket lyset. Nå sitter han bare på vinduet mitt og chiller. Hjemmeeksamen starter offisielt i morgen, men jeg kan i utgangspunktet starte i dag fordi jeg har fått godkjent problemstilling. Men jeg tror at jeg skal avvente oppstart til lørdagen. Nå skal jeg gå over forrige eksamen med begrunnelsen jeg har fått. Spennende greier, med andre ord. Slik er da hverdagen som student. Det skal sies at jeg ikke har lest noe pensum denne uken. Og det skyldes ikke at jeg har lest igjennom alt. Nei tvert i mot. I morgen venter siste forelesning før tre uker uten forelesninger. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar