søndag 5. juni 2016

baby I can hear the wind whipping past my face, as we dance the night away

Jeg kom hjem til en overraskelse i sengen i dag-- en møll. Den sitter foreløpig på vinduskarmen og chiller som om den har bodd der hele livet sitt. I går var det Sugar's bursdagsfeiring. I forkant av feiringen, dro jeg til min belieber friend, fordi jeg skulle overnatte hos henne. Jeg hadde egentlig gjort meg klar. Eneste som gjenstod var neglelakk og alkohol. Lagde gin russian til meg og min belieber friend, også lakket jeg negler. Dette tok meg tydeligvis to timer, for tiden fløy, og vi måtte plutselig skynde oss. Jeg kjente at jeg hadde alkohol i kroppen, men ikke slik at du er veldig brisen, nærmere full. Det er en sånn perfekt balanse. Vi møtte tilfeldigvis Marble ved trikken, og det var artig å se hvor fargerike vi var. Jeg gikk i grønn kjole, Marble i oransje, og min belieber friend i gul. Vi fant frem til Sumo, hvor Sugar ventet i et rosa skjørt, og Kiwi i rød kjole. Kan nesten si med 100% sikkerhet at dette aldri har skjedd-- altså at vi alle har gått i farger samtidig. Det er nesten uhørt. Jeg spiste sushi, endelig. Jeg har hatt lyst på det lenge. Også fikk vi gratis cava, hvilket vi aldri har sagt nei til. Vi spiste, drakk, snakket (mye av det sistnevnte). Plutselig hadde det gått to timer, og jeg bad om regningen, for vi skulle nemlig videre til Latter for å se på stand-up. Det var veldig artig, og jeg lo mye. Man blir liksom så vond i kinnene av hvor mye man sitter og ler. Det skal sies at jeg har sett bedre, men det var likevel morsomt. Vi ble sittende en stund og endte opp med et utdrikningslag. Det var artig med tanke på at jeg skal arrangere et utdrikningslag selv. Jeg kjøpte meg en somersby fordi jeg har hadde lyst på det en lang stund mens jeg var i Asia. Klokken hadde blitt litt, så vi bestemte oss for å dra videre til et bestemt utested. Ettersom kjæresten til Sugar kjente en av vaktene, slapp vi inn før kø. Det var litt merkelig å gå forbi den himla lange køen (fy søren), men sier ikke nei til det. Vi gikk ned, og nesten rett til dansegulvet fordi Sorry av Justin Bieber spilte. Og det er nesten en gyllen regel at man må danse når den sangen spilles. Sangen endte, og vi gikk til baren for å bestille oss drikke. Akkurat da var vi en gruppe på ni mennesker. Også hadde vi et lite rundt bord, så vi stod ikke alle rundt det. Det var vel kun jeg og min belieber friend som hadde dratt til dansegulvet på starten, for da vi omsider hadde bestilt oss drikke, var de andre klare for å danse. Uansett, vi danset mye. DJ'en spilte faktisk masse bra musikk, derav mange eldre hits. Også ikke altfor masse remixer, sånne ting man ikke kan synge med til. Tok drikkepauser innimellom og dopause. Ble faktisk sjekket opp av to kvinner-- ene spurte om jeg hadde kjæreste, andre sa jeg var "utrolig vakker" og kysset meg på kinnbenet. Det var flatterende, mer flatterende enn med menn synes jeg, fordi jeg egentlig synes menn er idioter. Av den grunn synes jeg det er ganske irriterende at jeg ikke tiltrekkes kvinner, føler det hadde gjort livet mitt enklere. Men hva vet jeg. Jeg bar Kiwi bort til DJ'en og spurte om han ikke kunne spille Uptown Funk av Bruno Mars, da hun feiget ut. Til min store overraskelse var han veldig grei, og vi fikk sangen. Folk begynte å dra, flere uten min visshet. Og tilslutt var det bare kilo-gjengen, og vi danset lenge. Jeg ble også imponert over at mennesker turte å ta av, å virkelig danse. Komplimenterte en, "blir glad av å se på dere". Omsider hadde vi fått nok av å være på utestedet, klar for sengs. Klokken var nesten tre da Darren kom og hentet min belieber friend og meg. Det var himmelsk å slippe å gå på de slitne føttene mine. Ble bokstavelig talt tråkket på føttene flere ganger, så jeg tenkte meg de ville bli ekstra vonde i dag. Vi var i sengs kanskje halv fire. Våknet med jevne mellomrom av at katten mjauet. Innimellom åpnet jeg øynene til at han satt og så på meg. Mjauet, også åpnet jeg øynene. Også stirret han bare på meg. Jeg var trøtt, så lukket øynene igjen, og da begynte mjauene igjen. Hvis du vil ha en samtale med meg halv seks, så kan du ikke slutte å prate når jeg endelig har våknet og forvente at jeg ikke sovner igjen. Uansett, vi "stod opp" etter at min belieber friend hadde vært en tur på toalettet. Jeg var veldig varm, men vi ble i sofaen en stund før vi lagde frokost. Etter frokost bar vi tilbake i sofaen hvor vi satt og så på So You Think You Can Dance, musikkvideoer og Youtube med dynen over oss. Darren kom hjem fra skolen, og jeg sa "vi har flyttet på oss altså" i forsvar til hans kritiske blikk. Vi gikk ut for å kjøpe oss is, før vi gikk og satte oss ned i en slags park. Treningspark? Vet ikke hva de kaller det. Uansett satt vi i varmen og spiste is mens vi så på folk. Darren mente vi skulle ta push-ups, men jeg ville helst stå og se på. Det har seg slik at jeg har omtrent 0% muskler på overkroppen. Det trodde ikke de på. Men jeg hang da med armene på et sånt hengestativ (avbildet på siste bilde), også skulle jeg prøve å løfte meg opp. Hadde ikke sjanse. Kan imidlertid henge opp-ned, snu litt rundt og sånn-- ting jeg har gjort i barndommen. Vi gikk tilbake, jeg pakket sakene mine, også dro jeg. Var hjemme på ettermiddagen, spiste litt før jeg ryddet rommet mitt. Er jo faktisk søndag, min rydde-dag. Det skal bli deilig å sove igjen. Kroppen min er mør fra gårsdagen, så tror den trenger litt ekstra restitusjon enn vanlig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar